DOLAR 17,8735 -0.2%

PARÇALI AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Bakan Karaismailoğlu: Altyapı ve uyum standartlarına göre hız limitlerini belirlemek
  • Ajans Dünyası
  • Ekonomi

ABONE OL
Temmuz 2, 2022 02:08

BEĞENDİM

ABONE OL

Bakan Karaismailoğlu, Tershane İstanbul’da özel yayında TRT Haber’in konuğu oldu.

Türkiye’de gösterimle ilgili sorularla ilgili tüm sorular sorulan Bakan Karaismailoğlu’nun konuşmalarından öne çıkanlar sıralanıyor:

Dünyada ticaret hacminin yüzde 90’ı denizlerden sağlanıyor. Dünya için, dünya için olan jeopolitik karşılaşmamızı fırsata çevirmek için.

İşin amacı bir tehlike. 25 milyar tona çıkacak olan dünya ticaret hacmi için nasıl hazırlanıyoruz.

Türkiye, lojistik üs olabilir mi?

Pandemi dünyada ticaret hacmi daraldı ama Türkiye’de bitmiş oldu. Bunun için ek kapasiteler açıyoruz. Bunun altında gelişmiş bir ulaşım alt yapısı var. Önümüzdeki 30 yılı dahi planladık. Projelere yatırımlarımızı yapmaya başlayacağız.

Politik yollardan bu ulaşımları çok. Türkiye’ye çok iş. Lojistik üs olma yolunda tüm yatırımlarımızı yaptık. Bizda ulaşım orta koridorun tamyız. Nakliyecilikte demir yolunun da denizin de hissesi artacak.

Otoyollarda sürat limitinin yükselişi

Türkiye’de yatırımların yüzde 65’ini kara yaptık. Bizim 20 yıl sorunu çözülebiliyoruz. 40 km olan sürat hududu 80’e çıktı. Kaliteli yollardan kazalar çok azaldı. Yolun sağlığı, sürat limitini belirler. Standartların yüksek olduğu yollarda hududu 140 km’ye çıkardık. Muhtaçlık olan bir şeyin yerinek getirdi. Onun günlük trafikte hareketlilikler.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden Günde 120 bin araç geçiyor. Şu anda kapasitesinin üzerinde ulaşım sağlıyor.

Her yerde, bayramda köprü ve otoyollar fiyatsız olacak.

geçiş garantilerinden ziyan demek mümkün değil

Devletten bir kuruş çıkmadan bu üretimleri vatandaşın hizmetine maaşı. Geçiş garantileri konusunda ziyan demek mümkün değil. Bir sonra gelir gelir başlarız. Burda asıl olan ödeme yapılmaz, devlet hiçbir kuruştan işletmeciye bu yolu yaptırıyor. Firmanın işletme süresi bitince de devlete teslim olacak.

Garanti verilen araçla geçemezsek alışılmış ki. Avrasya Tüneli’nde işletme bütçesi 600 milyon liradır. Geçen sene 500 milyon lira garanti ödedik. Kendimiz işletseydik beğenmeyecektik. yemekten ve gözde gözlü. Günde 60 bin araç geçiyor. Düşüşünde pandemi süreci de araç tesirli. Bir noktadan sonra bu noktalar bitecek.

Bu proje işletmesi bitince devlete devredilecek, asırlarca hizmet verecek. Bu ülkenin kıymeti olacak. bir geri dönüş olacak, bunlar 3-5 proje değil. İstanbul Havalimanı’ndan 26 milyar liralık kira bedeli alıyoruz. Bunlar dışında kolaylığını kapatıyor aslında.

Türkiye’de 210 milyon yıllık hava yolu yolcusu oluyor. Talep o kadar arttı ki, uçaklar yetişemiyor. Yaptığımız bu yollara, havaliman vatandaşlarına kolaylık sağladık. Bunlar çok sayıda iş yapılır. Bu darımızı giderir. Rize Havalimanı, sertifika üniversiteleri en spesifik havalimanlarından birisi. Bu projeleri turizmi de geliştiriyor.

Bu yıl bitmeden Çukurova Havalimanı’nı tamamlamış harcama kalemi.

Hızlı trenlerde 1400 kilometrelik simülasyonumuz var

Hızlı trenlerde 1 kilometrelik çizgimiz var. Full kapasite motor trenlerimiz. Demir yolu yüklü bir imal modeline geçtik artık. Ankara-Sivas’ı da hizmete açacağız. Kapıkule-Halkalı aracı Sivas’tan binen bir yolcu Öğle Yemeği Kapıkule’ye gidebilecek.

Avrupa ayağı için de İstanbul’da Ulaştırma Bakanları bir geleceğiz, orta koridorun geçişi için neler yapacaklarını bakacağız. Dışarda da politikamız devam ediyor. Ankara-İzmir’i süratli trenle 3 saate indireceğiz.

yetenekleriin 4 bir yanında hummalı bir çalışma var. Kara yollarımızın büyük bir bölümünü tamamladık. Demir yoluna da devam edeceğiz.

Marmaray, günlük 600 bin yolcu taşımak

İstanbul Türkiye’nin göz. Buraya ne yapsak. Devlet olarak devam ettireceğiz, yapmaya da devam edeceğiz. 20 yıl önce o hedef bu kalabalığı hedefimiz olacak. Bu kadar büyük yatırımları. Metro da çok değerli halk için. Marmaray, günlük 600 bin yolcu taşımak. Kent bölgelerinin bölgeleriyle buluşturmaya devam edeceğiz.

KAYNAK: TRHABER

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.